Teknoloji

Z Kuşağı Android’den Çok Apple’ı Tercih Ediyor

Apple ve Android rekabeti tahmin edebileceğiniz gibi Z kuşağı olarak adlandırılan segmentte de mevcut. Ancak Financial Times tarafından hazırlanan yeni bir rapor, gençlerin Apple’da önemli bir paya sahip olduğunu gösteriyor. Dahatercih ettiğini ve bu durumun toplumsal bir baskı oluşturduğunu ortaya koymaktadır.

Rapora göre 1996 yılından sonra doğanlardan oluşan Z kuşağı, ABD’deki tüm iPhone sahipleri. %34’ü şekillendirme Samsung için bu oranın %10 olduğu aktarılıyor ve daha erken doğanlar için Android telefonlar ve iPhone’lar arasında daha eşit bir ayrım var.

Gençler Apple’a sahip olamamaktan endişe ediyor

Financial Times, genç kullanıcıları Apple’a sahip olmamakla suçluyor endişeli olduğunu Taşınan. Bu toplumsal baskı aynı zamanda gençleri Apple işleri ve hizmetleri satın almaya iterken, şirketin birden çok ürün kategorisindeki pazar payını da artırıyor. Yani gençlerde Apple’a geçiş sadece telefonlarda değil başka işlerde de mevcut. Raporda bu kişilerin AirPods, Apple Watch ve MacDaha fazla cihaz alacağını söylüyor.

Canalys tarafından yapılan bir araştırmaya göre dünya çapında satılan her 100 iPhone’dan Apple sorumlu. 26 iPad, 17 Apple Watch ve 35 AirPod satış. Samsung tam boyut içindir. 11’den az tablet, 6 akıllı saat ve 6 kulaklık satış. Diğer Android telefonlarda da benzer oranlar mevcuttur. Bu da Apple’ın genel olarak Android’lerden daha değerli olmasına rağmen gençler tarafından daha çok tercih edildiğini bir kez daha gösteriyor.

Ayrıca Financial Times’a konuşan araştırmacılar, Z Kuşağı müşterilerinin her gün akıllı telefon kullandığını söyledi. 6 saat ile İnternette en çok vakit geçiren kesim olduğunu belirtti. Sonuç olarak Apple’ın ekosisteminin karar alma süreçlerine etki ettiği görüldü.

Avrupa’da da benzer bir durum var.

Canalys araştırması, Android’in daha büyük bir pazar payına sahip olduğu Avrupa’da da benzer eğilimlerin görüldüğünü gösteriyor. Buna göre Batı Avrupa’da 25 yaş altı Apple kullanıcılarının %83’ü, iPhone’u kullanmaya devam etmek istiyor.

Z kuşağı yaşlandıkça ve yeni nesiller geldikçe bu trendin artacağını ve Apple’ın daha da yaygınlaşacağını tahmin etmek zor değil. Böyle bir durumda rakip firmaların yeni müşteriler kazanması oldukça zor olabilir.

haberkocaali.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu